Afscheid - Reisverslag uit Chipata, Zambia van Leon Imandt - WaarBenJij.nu Afscheid - Reisverslag uit Chipata, Zambia van Leon Imandt - WaarBenJij.nu

Afscheid

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Leon

28 Februari 2011 | Zambia, Chipata

Dit is mijn laatste avond in Chipata. De muren van mijn huis zijn kaal, mijn bagage is gepakt, morgenochtend vertrek ik. De laatste week is emotioneel en mooi geweest. Ik heb afscheid genomen van de ziekenhuizen en van een aantal Home Based Care groepen. Vorige week ook nog afscheidsdiner van het bisdom met veel bier en wijn, lekker eten, een speciale taart (door de sisters dansend binnengebracht) en allemaal dansen aan het eind. Vandaag afscheid genomen van de samenwerkingspartners in Chipata, met daarbij voorstellen van mijn opvolgster Barbara. Veel lovende woorden, leuke cadeautjes en warme omhelzingen. Ik zal het warme bad dat Chipata anderhalf jaar voor mij was erg missen.

Ik bedank jullie allemaal voor jullie reacties en medeleven op deze weblog. Het heeft me echt goed gedaan te zien hoeveel mensen aan je denken als je 8000 km weg bent. Daarvoor: zikomo kwambiri (heel hartelijk dank).
Ik zie jullie in Nederland.

Hartelijke groeten,
Leon

  • 28 Februari 2011 - 16:22

    Anjo En Yvonne:

    Terecht afscheid en blij je spoedig weer te zien.


  • 01 Maart 2011 - 11:28

    Ellen:

    Hoi Leon,

    Een goede reis terug gewenst. Voor je het weet ben je weer in het oude ritme. Wat zou ik graag terug willen!

    Groetjes Ellen

  • 03 Maart 2011 - 11:09

    Carina:

    Hoi Leon,
    Ik kan me voorstellen dat het afscheid emotioneel was. Je hebt in ieder geval een geweldige tijd gehad. Dit zul je nooit vergeten. Nu ben je op weg naar Nederland. We kijken er naar uit om je weer te zien, ook de kinderen. Geniet van je thuiskomst (het koude weer zal wel behoorlijk wennen zijn). We zien je binnen een paar weken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leon

Ik ga kijken of ik in een Afrikaans land dat wat ik in Nederland geleerd heb over ziekenhuizen besturen en dokters motiveren ook kan gebruiken om een bijdrage te leveren aan de gezondheidszorg daar.

Actief sinds 01 Feb. 2009
Verslag gelezen: 5881
Totaal aantal bezoekers 76792

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2009 - 03 Maart 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: